Återbudstid

Postat den 06 februari klockan 18:00 i Vardagssnack,

Yes, nu har jag varit hos doktorn igen. I Alingsås denna gången, på öron-, näsa-, och halsmottagningen. Jag kan säga som så att denna gången hade jag en läkare som inte bara visste vad hon snackade om utan även var erfaren. Jag har träffat allt från läkarpraktikanter till positiva viktigpettrar till läkare som faktiskt verkar veta vad dom snackar om, och jag kan säga som så att det är väldigt uppskattat att efter 3 månader få någon som vet vad dom snackar om. Alltså, jag var hos denna doktorn i... tja, inte ens 10 minuter och jag fick mer användbar information av henne än vad jag fått av alla andra läkare tillsammans(!!!).
 
Iallafall, efter turen till infektionsmottagningen i Borås för någon vecka sedan sa doktorn där att jag skulle till öron-, näsa- och halsmottagningen så att dom kunde kolla ner i halsen på mig. Och se så att ingenting fastnade i halsen och därmed orsakar dessa inflammationer i halsmandlarna gång på gång. Sedan dess har jag gått omkring och trott att dom skulle göra nåt gastropiliknande och trycka ner en slang med en kamera på i halsen på mig. Så att dom verkligen kunde se ordentligt. Så detta har jag gått omkring och oroat/spänt mig inför.
 
I förrgår ringde dom från Alingsås lasarett och sa att dom hade en återbudstid. Fortfarande i tro om att jag skulle få en slang nerstucken i halsen gick dit igår. Tur nog hade jag fel om slangen i halsen. Doktorn gjorde bara sånt som dom gjort på mig tidigare. Känna på halsen, gapa och ljuda, och kolla med en såndär tandläkarspegel (fast ner och upp i halsen istället för på tänderna). Och tja, sen hade hon klart för sig att det "helt enkelt" handlar om halsfluss, att jag blir sjuk gång på gång för jag är extra mottaglig för bakterier och virus medan det håller på att läka (plus efter penicillinkurerna). Så nu ska jag bara chilla. Vänta. Hålla tummarna att jag inte blir mer sjuk. Skulle jag få flera halsflusser till under det närmsta dryga året kan man börja snacka om att ta bort halsmandlarna, men just nu är det bara att chilla som gäller.
 
Skönt att få det förklarat för sig!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här