En dag i det Sariska livet

Postat den 15 augusti klockan 21:47 i Vardagssnack,

Klagomål på att jag uppdaterar för sällan. Illa. Jag sitter ju vid datorn i princip varje dag så någonting borde jag väl kunna åstadkomma. Men, för att göra anonym nöjd så tänkte jag skriva om min dag idag.

Vaknade vid fyra och var pigg. Jättepigg faktiskt. Somnade om och blundade faktiskt ända till fem... Låg och glodde i taket till halv sex då klockan ringde och jag långsamt makade mig upp och åt frukost, för att halv sju köra mamma till hennes jobb där dom skulle ge sig av på roligheter. (Lång mening.) Sen kom jag hem igen klockan sju. Och var pigg. Jättepigg fortfarande. Och där, i den stunden, började en herrans massa timmars That 70's show tittande. Det hade ju blivit en paus nu från den serien när jag tapetserade om i rummet, men nu är det dags igen. Och jag lyckades ta mig igenom tillräcklig många för att det bara är ett avsnitt kvar nu. Som jag ska titta på alldeles snart. (Shitt vad mycket text det är känner jag).

Sen åkte jag till stan och jobbade lite. Och fixade lite. Och sen fick jag med mig en Johan på vägen hem. Start med matlagning och efter det lite filmtittande. Och ja, det var nog mig dag. (Och jag känner att alla meningar börjar med ordet "och"). Och sen hade jag inte så mycket mer att tillägga. En lugn dag. För en gångs skull? Jag har ju stressat sönder denna sommaren.

Förresten så för er som undrar så går mjölkförbudet helt okej. Det är svårt att bara helt plötsligt i livet sluta ha med mjölk att göra. Mor läste häromdagen på min ProVivadryckgrejsimojs att det är något mjölkbös i. Så det vara bara att säga hejdå till ProViva:n. Funderar på att läsa på min magmedicin också och se om det är någon skadlig mjölk i... Det är ju för sjuttsingen mjölk i allting! Aplurigt!

Men iallafall. För att gå tillbaka till min vakna tid idag. Jag har varit pigg hela dagen, och är pigg fortfarande. Hur blir man trött? Jag antar i och för sig att jag kommer kolappsa snart. Men om jag inte gör det, vad gör jag då? Ha en fin kväll alla människor! Godnatt :)

Kommentarer