Kayaking with second cousin of mine

Postat den 11 augusti klockan 16:33 i Utflykter/Resor,


En annan roade sig på havet för en vecka sedan. Min syssling från USA var på besök i Sverige så varför inte ta ut henne till havs och visa svenska skärgården? Vi hade det perfekta vädret och allt gick som på räls. Frågan är varför man inte paddlar kajak oftare? Det svinkul! :D


När vi stannade första gången så hade vi hittat ett ställe att lägga till på som vi tyckte såg bra ut. Det var klippor som man kunde klättra upp på och bada ifrån om man ville. Dock var hela ställe i markhöjd fullt av sjögräs. Personligen hatar jag sjögräs och allt som döljer sig i det men jag kunde ju inte direkt sitta kvar i kajaken pga av lite sjögräs? Så jag satte på mig mina foppaflippflopp och hoppade ur kajaken och stod med benen i vattnet upp till halva vaden ungefär då helt plötsligt något (antagligen en krabba) kryper över min ena fot. ASRÄDD hoppar jag upp på närmsta sten och upptäcker när jag väl står och balanserar på den hala stenen att jag bara har ena flippfloppen på mig... Den andra hade fastnat på botten under alla sjögräs som låg och flöt O.o. Förstå att en bit av mig dog där. Jag tänkte strunta i den, men sen kom jag på att jag kunde använda paddeln att röra om i grytan med. Och när jag hade rört omkring i sjögräset lite så flöt min flippflopp upp. Tummen upp!

Andra stoppet var desto trevligare. Vi satt i den underbara kvällssolen och njöt av den sista värmen innan vi drog oss tillbaka mot land.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här