Kronjuvelerna

Postat den 03 juli klockan 21:26 i Musik/Film/Worldwideweb,

Lovisa drog med mig på bio en sånhär bajsäckligt rumpvarm våt dag. Vi satt bra i den vanligtvis varma biosalongen som idag faktiskt kändes ganska sval.. Iallafall, som rubriken säger rullade Kronjuvelerna på duken. Och för att bara lite snabbt säga vad jag tycker så tänker jag använda mig av ett ord: VA?!. Alltså, filmen var fin. Men.. Jag fattade den inte. Eller så gjorde jag det och så är det helt enkelt en dålig film? Jag ska egentligen inte säga så mycket, jag har blivit väldigt skeptisk till film över huvud taget den senaste tiden. Alla dessa "nymodigheter" gör att man kan lista ut slutet någonstans i mitten av filmen. Väldigt tråkigt tycker jag om man nu betalar för att se på en film. Fast å andra sidan så är ju själva bioupplevelsen en del i sig och sen när bion är slut få kasta ur sig allt man suttit inne med hela filmen till sina vänner.

Men tillbaka till filmen, den handlade om några nycklar. I princip. "Man ska aldrig ta någons nycklar", det var nog slagordetmeningen i den här filmen. Jag och Lovisa satt och fnittrade som mest när det antagligen skulle vara seriöst. Att se Björn Gustafsson vara seriös i en roll.. det går inte. Han är omedvetet rolig. Stackars dom andra biosalonggästerna som satt och lyssnade på vårat fniss. Menmen. Vi alla är vi olika och vi har alla rätt att finnas till. 


Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här