Halland [del 1]

Postat den 01 juli klockan 21:03 i Utflykter/Resor,

Halloj i stugan! Man skulle kunna säga att det har varit full rulle dom senaste dagarna. Men dock på ett mycket bra sätt. Drar igenom allt lite halvsnabbt :)

I tisdags morse hämtade jag upp Rasmus på terminalen. Minisemester var på G. Vi kunde inte ha valt bättre dagar för vädret var verkligen på topp hela tiden. Kameran var med men det blev inte så mycket bilder. Rasmus har däremot varit flitigare med med kameran och skrivit om resan både här och här :)

Iallafall. Min släkt äger en (sommar)stuga i Askome som ligger någon mil utanför Falkenberg, och i den stugan var jag och Rasmus på besök i. Utsikten från stugan är inget man kan klaga på. Sjöutsikt med precis lagom buskar runt om så man kan titta ut över vattnet men det är svårt att titta in på stugtomten från sjön.


Hängmatta fanns på plats och när vi inte tillbringade tiden i stugan var vi på vift med bilen. Vi åt glass på SIA:s glassfabriksbutik, låg på stranden och solade och badade i havet. Hann även med två snabbisar i Ullared :) OCH det bästa med "Ullaredsbiten" var att jag, som Ullaredsfan, nu äntligen, har besökt Comic land! Han var helt seriös lika lurig i verkligenheten. Skön snubbe! (Och på tal om Ullared (och Ullaredsserien) så hittade jag ett fint litet avsnitt på Pontiak också, vill ni inte kolla hela (vilket jag tror att ni vill för han är störtskön) så ska ni iallafall höra ett äkta uttal på 1:06 :]) Jaja, nog med länkar fram och tillbaka! Nu ville inte Blogg.se sammarbeta längre när det gäller att ladda upp bilder. Så det får bli såhär så länge. Fortsättning följer...




Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här