Bloggdesignkatergori

Postat den 02 juni klockan 18:35 i

Yo. Jag tänkte jag kunde börja en ny katergori: Bloggdesign. Kommer med små tips om hur man kan göra designen på sin blogg roligare. I början bara basic stuff. Kommer mer "avancerat" senare. Och när jag säger "avancerat" så är det mest hur man kommer ifrån "standardblogg-på-blogg.se-looken" (som jag har nu, jag vet!). Får se hur det blir. Undrar ni över något speciellt så fråga så ska jag se om jag kan hjälpa ^^.

Min kunskap är hämtad från Designadinblogg.se och så har jag spenderat många timmar med att testat mig fram. Övning ger färdighet :)

Det man behöver för att lyckas är helt enkelt massa tid, tålamod, eventuellt bilder och en färgkarta. En bra färgkarta tycker jag är Pantone färgkarta. Kan förklara mer hur färgkartor fungerar senare så man kan blanda sina egna färger :)

Sen vill jag också säga att den stilmallen jag utgår ifrån är temat Author. Det sägs att den stilmallen inte är till för att ha headers. Men jag har bloggat i drygt tre år, alltid haft grunden från Author och tyckt att det fungerat jättebra med header :)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här