Brantevik

Postat den 18 juni klockan 15:45 i Utflykter/Resor,

Hallou :) Skånelandet igår dårå. Som jag redan skrivit så var jag mamma och mormor och hälsade på mormors syster. Kameran var med och här kommer lite bilder från el trippo. Start: 07.00

Bamsekudden och min nya kärleksmat var såklart med.

Vi pausade halvvägs och fyllde på våra magar med diverse gött. 

Framme strax efter 12 då det serverades lunch i Branteviks bykrog. Fisk och färskpotatis. Gottgottigottgott. Fr v: Mammis, mormor, gammelmoster. För övrigt är det så jag kommer se ut när jag blir gammal ;) :P
Sen bar det vidare hem till gammelmoster och...
... time for dessert! Som för övrigt var ASGOD! Kan skriva receptet senare om någon vill? Det var sockerkaka i botten, i mitten var det frukt. Sen ett litet lager vaniljsås och ett lite bredare lager grädde. MMM! Dessutom var det spetsat med något man bli glad av... ;)
Vi tog oss ut på en promenad efter maten :)


"BADSTEGEN används på egen risk". Haha. Vattet var svinigt askallt. Men uppfriskande :)




Efter en mysig dag åkte vi hem i solnedgången. Lagom i tid till att se The Moniker spela på potatisfestivalen. Oh My God!

Kommentarer