Skogsmulle

Postat den 07 juni klockan 20:01 i Vardagssnack,

När jag var liten var liten var jag aktiv i Friluftsfärmjandet som Knytte, Skogsmulle, Strövarna och till sist TVM:are (Tre VildmarksMål). (För er som inte vet så är det en variant av scouterna.. typ.) I grupp skuttade vi omkring i skogen och täljde med våra täljknivar och fikade. När vi var större fick vi till och med sova i tält. Shitt alltså. Det var tider det :). Tanken är inte att jag ska berätta om mitt liv som ung utan jag ville mest bara nämna att jag stannade till vid vattnet idag i "skogen" och knäppte några bilder. Det fick mig att tänka på hur det var; just under den tiden som medlem i Friluftsfärmjandet. Det var i princip bara tältet som fattades. Knotten och myggen var på plats. Kottarna och rötterna på marken var på plats (som man låg på under hela natten så man blev helt öm i ryggen dagen efter). Jag var på plats...



Vattnet såg ut att vänta på att jag skulle plumsa i och simma lite. Varför var inte badkläderna med?



Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här