Frukost

Postat den 27 maj klockan 18:56 i Mat/Dryck,



Jag ska säga er, att för.. fyrafem år sedan så fick jag för mig att jag inte hann äta frukost på morgonen längre när jag skulle till skolan. Så jag slutade. Det utvecklade sig till att när jag faktiskt försökte äta frukost mådde jag bara illa. I säkert tre år iallafall åt jag ingen fruskot. Har lärt mig att frukost är bra. Men ändå sitter beteende kvar. Ibland går jag till skolan utan fruskost och jag säger bara det: - STACKARS människor som har med mig att göra i skolan dom dagarna. Jaja, såhär kan en frukost se ut en vardag. Snabbt och enkelt också!

Havregrynsgröt
1 dl havregryn
2 dl vatten
salt efter smak (väldigt lite!)
In i micron på högsta effekt, 2-3 min (beroende på hur varmt du har på) (750w kräver 3 min). Gör gröten direkt i tallriken vettja så sparar du både disk och extra tid. Under tiden man väntar på att gröten ska blir klar, kan man bre en macka och hälla upp juice till exempel. 

Många gillar inte gröt, och det gör inte jag heller utan någonting i. Jag brukar mosa i en banan i gröten. Andra har sylt. Eller varför inte testa något nytt? :)

Hur ser din frukost ut en vanlig vardag?



Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här