Jag är ideal

Postat den 11 oktober klockan 22:20 i Tänkvärt,



Japp. Hej på mig. Hej på er. Hej. Det finns vissa dagar som jag önskar mer än någonsin att faktiskt få känna inombords det folk säger att jag utstrålar. Jag märkte idag att man kan inte vara glad och positiv och påstå att det faktiskt är något som inte stämmer med en. Tydligen är det ideal att vara glad. Punkt. (Inga men!)

Några av dagens insikter:
Min psykologilärare skrattar när hon lär ut om ångest och depression. Jag fyller nitton och ett halvt idag. Om ett halvår blir jag tjugo. Min kamera är där jag inte vet att den är. Efter imorgon hoppas jag ha tid med annat än det jag sysslat med den senaste tiden. Idag har jag fått mail om att jag är bra på att maila: "Jag har aldrig fått ett sånt är bra mail förut". Skratt från människor som låter att personen i fråga har rökt i hela sitt 56-åriga liv låter fruktansvärt motbjudande. Jag vill ha Geisha. Vad sägs om komma på värsta grejen? Jag har ont i halsen. Ibland är man gladare. Ibland är man mer ledsen.

Kommentarer