Kompis har kommit till familjen! :')

Postat den 21 oktober klockan 20:33 i New in,



Närmare bestämt Canon Powershot G12. Och närmare bestämt till min mamma. Jag ska få visa henne lite av det ena och av det andra när det gäller det där med fotografering. Så mamma (jag vet att du smygläser när ingen ser på ;3), här är första tipset:

Hur man skaffar sig respekt inom fotovärlden!

1) Skaffa en (bra) kamera (det har du ju redan gjort. Bra jobbat!) (du har min respekt nu iallafall ;) <3)

2) Sätt dig framför webkameran (du kan få låna min) och se lite halvstörd ut med kameran i samma bild. Detta är för att visa att hur ful man än ser ut så gör inte det någonting eftersom du har en ball kamera. Visa upp bilderna!

3) Ta några bilder på vad som helst, och säg att du använt din nya kamera och är nöjd med kameran! Du kommer automatsikt få kommentarer i form av "vilka bra bilder det blir" eller "kameran verkar ju funka jättebra" och dylikt. Och då är det din uppgift att svara "det är inte kameran som gör bilden, utan fotografen".

4) Sen kan man ju lära sig alla inställningar och sånt där trams. Men det är väl inget för oss? ;)
Det var nog allt för nu. Jag tror vi kör på privatlektion nästa gång ;).

Men nu vet världen iallafall. Förresten, tagga bilder i bloggen framöver ^^

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här