Lite söndagstankar bara

Postat den 23 oktober klockan 15:40 i Vardagssnack,

Alltså. Jag längtar sjukt mycket till att få komma ut i arbetslivet. Jag har tröttnat på att plugga och jag vill göra något annat än att plugga så fort jag kommer hem från plugget. Om man går i skolan får man ju visserligen studiebidrag, men om man vill ha något mer "stöd" i ekonomin (för att kunna hitta på saker och köpa sig lite vardagslyx) måste man ha sig ett extrajobb. Så förutom att plugga så fort man kommer hem från plugget så måste man även ha ett jobb. Sen har man ju en social sida som man vill tillfredsställa också. Och för att sätta pricken på i:t så måste man ju ha (minst) en hobby också.

Jag känner att detta är lite för mycket för mig.. Igår tillexempel började kvällen med jobb. Sen åkte jag direkt hem till Johan. Jag åkte hem vid 1 för att sova i några timmar innan jag skulle iväg till nästa jobb. Nu sitter jag med läxböckerna i högsta hugg och ska snart lära mig maaassor om diverse engelskt och svenskt bös. Senare ikväll ska jag iväg till nästa jobb.. När ska jag ha tid att koppla av?

Tänk om jag istället hade arbetat. Då hade jag slutat för dagen på eftermiddagen, kunnat umgås med mina vänner och ägna mig åt någon hobby jag har. Sen när det är helg kunde jag göra saker som är avslappnande och sova ut då jag inte behövt ha något extra jobb att åka till tidigt på mornarna. Det skulle kännas helt okej må jag säga!

Längtar!

Idag har jag visserligen (förutom att jobba) ägnat lite tid åt att sätta upp min gardinstång. Och gjort några tavlor. Jag tapetserade ju om i mitt rum för... åtta miljarder år sedan. (Okej, inte ritkigt, Men det var jättelängesedan!) Jag hade tänkt att visa resultatet men eftersom jag inte har något på väggarna och möblerna står lite här och där så kanske det inte är så kul att se? Åter igen, tänk om jag inte hade haft skolan och alla extrajobb som tar tid och kraft. Då hade jag kunnat göra klart i rummet!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här