Om att känna sig viktig

Postat den 04 oktober klockan 21:15 i Vardagssnack,

Dom flesta vet nog redan att jag är VD i det UF-företag jag och några killar från klassen ska/har startat. Vi är precis i startgroparna och sedan en tid tillbaka har vi haft det kämpigt med att komma igång och hitta en balans. Det där med balansen är lååångt ifrån stabil ännu (det är ju så många viljor att mätta) men nu har vi äntligen kommit igång!

Just för tillfället är vi i den fasen där vi tar kontakt med alla som ska beröra vårat vårat företag (för att fråga om samarbete t ex). Och tidigare idag ringde det i telefonen från en bankman som ville prata med mig. För mig som inte upplever det här dagligen så kände jag mig faktiskt ganska speciell. Det är faktiskt jag som har ansvaret för det här och det är jag som är kontaktperson. Jag kände mig viktig. En skön känsla!

Men, nu ska jag dra ihop säcken. Eftersom det mesta hänger i luften fortfarande och mycket är igång samtidigt så vill jag inte avslöja några "drömmar" som ev inte kommer gå i uppfyllelse. Så därför så återkommer jag med mer information om detta när saker och ting är spikade. Hejsvej!

Kommentarer