Vilken kväll!

Postat den 08 oktober klockan 22:38 i Vardagssnack,

Jag ska berätta detta snabbt! Jag vill skriva ett längre inlägg egentligen, men all must som borde vara i mig är någon annanstans och jag kommer om bara någon minut bryta ihop pga av matbrist... såå, jag skriver snabbt så får ni mer detaljerat imorgon.

Okej, såhär: Idag har varit dagen innan min uppguidning, alltså dagen innan jag ska göra mitt "test" för att se om jag klarar av guidningen eller inte. Jag blev inbjuden via "jobbet" att gå på en föreläsning om bröstcancer idag och sedan gå på en guidad tur på Lights in Alingsås. Jag la upp dagen som så att plugga järnet fram till föreläsningen, sen åka dit och lyssna om bröstcancern så jag skulle få något annat att tänka på och avsluta dagen med att gå en guidade tur och lyssna på en erfaren guide och se så jag fått med allt. Sagt och gjort, pluggat hela dagen, sedan gått på föreläsning. MEN, där bröts mina planer. En stressad, halvt panikslagen chef grep tag i mig (och en annan tjej som också ska guidas upp imorgon) precis efter föreläsningen och sa i ett enda andetag: "Ni tar en grupp nu eller?! Det har kommit många fler än vi räknade med och vi får inte tag på någon annan guide så ni måste köra! Okej?!"

Helt plötsligt stod vi med varsin högtalare på magen och headset mot munnen. Jag darrade som ett asplöv. Ni som känner mig vet hur jag kände mig... Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag höll masken. Jag och den andra tjejen tog en guidade tur på 30-40 pers och fick många fina komplimanger på vägen om hur duktiga vi var. Det var kul! Jättekul! Och jag är supertaggad för att guida upp imorgon (HAHA) så jag kan få mina egna grupper senare.

Detta inlägget blev rätt långt ändå.. Får se hur det blir med inlägget imorgon ;) Ha en fin kväll! Nu blire maaaat :3 Godnatt!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här