Nytt favoritord: Färst

Postat den 26 septemper klockan 22:29 i Vardagssnack,

JÄVLAR. Jag är trött i fötterna. Jag säger detta snabbt för jag är trött också. Jag har varit igång från klockan sex imorses och kom precis hem från "jobbet". Dagen började såklart med skolan och efter det var det dags för "guideutbildning". Jag vet inte om jag vill kalla det jag var på för utbildning direkt men... jag ska ju lära mig så jag kanske inte känner till helt enkelt att det är så det går till ;). Iallafall tog jag bussen direkt hem sen efteråt för att äta i tre sekunder (okej, lite längre.. typ.. 15 minuter) innan jag toh bilen in till stan igen för att gå på mer "guideutbildning". Jag ska nämligen gå guidade turer nu så mycket jag kan så jag kan se och lära. Nog om det. Tillbaka till mina fötter. Dom är varma. Och säkert svullna av utmattning. Att gå omkring i Converse Star hela dagen är inte det ultimata och inte att rekommendera. Bara så ni vet.

Imorgon lär nog dock bli en sån dag med. Jag ska nämligen med min kära kusin Louise till Götet då vi är lediga. Inställda lektioner och kompliteringsdag. Och om ni undrar är jag tjej och kan inte ha på mig jobbigskor på stan... Med andra ord borde jag investera i ett par bra promenadskor kanske.. :) Nepp, nu känner jag att detta redan blivit på tok för mycket text. Och jag borde somnat förlängesedan. Så godnatt på er!

PS. Just det! Idag har jag lärt mig ett nytt ord: Färst. Som i Få - Färre - Färst. Värsta fräna ordet juh! ;)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här