London [pt 1]

Postat den 25 februari klockan 16:42 i Utflykter/Resor,

Klockan var 02.45 när jag steg upp i måndags morse. 03.40 körde mamma mig till Alingsås för att där möta upp klassen och åka buss till Landvetter. Jag är en sån som inte gärna i missar något, så att sova på bussen och flygplanet och tunnelbanan var otänkbart. Fick se snyggaste soluppgången jag sett precis när vi lyfte! Här är vi iallafall i princip redo för landning på Heathrow, London. Klockan var nog runt 8 (Engelsk tid) och om man tittar noga på marken kan man se skuggorna från deras soluppgång.

En timma tog det från Landvetter till Heathrow, därefter blev det drygt en timme tunnelbana till våran station Russel Square.


Härifrån var det ca 5 minuter promenad till vårat boende - The Generator. Om någon tänkt åka till London och vill bo billigt och att det mesta ingår kan jag verkligen rekommendera det stället!


Bodde såklart med mina grabbar Erik och Jocke. Och för er intresserade sov Erik till höger, jag nere till vänster och Jockis uppe till vänster :) Stället var för övrigt gigantisk! Tror det var fyra våningar (minst) med ca 60-100 rum på varje våning. På varje våning fick man samas om duschar och toaletter (fanns massor av dom så det var inga problem). Bar/discotek inne i byggnaden med ypperligt bra isolering, hörde inget dunkande alls när man var i rummen och skulle sova och... ja, utan att avslöja för mycket var det billig glädjedryck och happy hour varje kväll! Bra ställe ^^

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här