London [pt 2]

Postat den 29 februari klockan 17:56 i Utflykter/Resor,


Bussarna var snällare i London än i Alingsås. Dom bad om ursäkt för att dom var "Ej i trafik". Så borde det vara i Alingsås också, eller hur?

Vi var framme i London och hade lagt in våra väskor på vårt boende och var klara för lunch lite innan elva. Jag, Erik och Jocke hittade en mysig lite pub och resans första Fish&Chips beställdes!


Detta var ju en klassresa och det huvudsakliga ämnet som den här resan "berodde" på är internationell ekonomi. Och jag tror seriöst att vi Sveriges skönaste lärare. Det känns superslappt på alla lektioner, men för det mesta får vi saker gjort iallafall! Här har vi honom! Sven heter han :)

Han hade fixat ett studiebesök på LSE (London School of Economics) samma dag som vi anlände. Alla var såklart supertrötta när vi satt 30 pers i ett klassrum anpassat för 25 pers och som saknade air condition... Megavarmt var det, hah. Först fick vi lyssna på en lärare som berättade lite historik om skolan, och lite allmäninformation. Sen kom elever som delade upp klassen i mindre grupper och visade oss runt på skolan. Den gruppen som jag hamnade i hade ingen superguide direkt, men jag ska inte klaga - Hon ("guiden") var där för att lära sig om engelska lagar och rättigheter, inte lära sig om hur man är en bra guide.
Just på den här bilden syns det inte så tydligt, men utanför skolan stod en lång kö när vi kom. Alltså en JÄTTELÅNG kö. Som vara stod. Och man visste inte i vilken ände kön slutade eller började för dom köade liksom inte till någonting, såg det ut som..  Men när vi var påväg därifrån (när den här bilden togs) så visdade det sig att kön köade för att få gratis lunch. Maten såg inte så god ut, men man kanske ska inbilla sig att uttrycket "gratis är gott" stämmer...

Efter besöket på LSE drog dom flesta hem för att sova middag (vi hade ju varit upp sedan halv tre på natten). På kvällen tog Sven (vår lärare) med oss till en indisk resturang. Väldigt lyckat!


Jag fick inte det jag beställde, men det var gott ändå ;) Jag antar att om det plötsligt kommer in 30 pers som ska ha mat kan det vara lite krångligt att ha koll på saker och ting. Det hade varit en annan sak om vi var på ett "fint" ställe, men detta var mest mysigt med riktiga indiska människor ;) (Update: Gud, det låter som jag säger att det är okej att gör fel om man är från ett annat land... Det är INTE så jag menar!) (Shit, det låter inte bättre när jag förklarar heller... jag ska nog vara tyst nu.) Det var VÄLDIGT gott iallafall :)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här