London [pt 3]

Postat den 01 mars klockan 16:28 i Utflykter/Resor,

Trötta och bakis begav vis oss till Cambrigde på morgonen dag två. Mina glada herrar mådde som dom förtjänade ^^

Vi började med ett besök på Crown Court. En domstol i Cambridge. Mrs. Halfpenny visade oss omkring inne i byggnaden, men precis som i Sverige är kameror förbjudet på insidan. Efter "grunderna" (om hur uppbyggnaden av människor fungerade inne i en rättesal) fick vi vara publik på ett "riktigt" fall. Vi tittade en man som åklagats för att ha setts på ett område där det var en cannabis-odling. Han nekade.

Dock hann vi inte se klart hela rättegången för vi hade bokat bord inne i Cambridge city. Närmare bestämt på The Eagle. Det var tydligen i den puben (som var asgammal) som man hade kommit på DNA. Och så var det nåt mer... men.. jag är ju ekonom så den informationen tilltalade inte mig något särskilt ;). Men för er som sitter och tänker "WOOOOW" just nu så kan jag säga att jag till och med satt i samma rum som dom forskarna. 

Vi åkte iallafall buss in till början av city. Bussarna fick inte köra i själva stan, så vi fick promenera till The Eagle.



Mera Fish&Chips! Jag hade som mål att äta en Fish&Chips varje dag. Men jag misslyckades efter denna... Attans :P

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här