Visstidsanställd

Postat den 07 november klockan 20:11 i

... varje vardag fram till jul närmare bestämt. Det känns ju helt okej må jag säga. Det blir en jul med bortgivande av julklappar, jihooo. Mitt nuvarande yrke: Elevassistent.
 
Första dagen, i måndags, fick jag så mycket ny information i skallen att jag nästan däckade när jag kom hem. Även igår var en ganska jobbig dag rent psykiskt men jag tog mig igenom dagen utan större åkommor.

Idag visade det sig att min närvaro gett resultat, idag träffade jag min elevs mamma. Hon berättade för mig att hennes barn kom hem i måndags och var glad. Hen pratade om en ny fröken som var bra och rolig. Och likaså på tisdagen, hen var glad. Och idag när mamman skulle hämta på fritids blev hon chockad när hon möttes av sitt barn som ville ta hem matteboken för att arbeta i den hemma. Det första mamman sa till mig var "Hej, äntligen!" "Äntligen har vi fått en fast punkt!".
 
Så även om dom två första dagarna var lite jobbiga, så har det betalats tillbaka nu :-).



Sist jag skrev ett inlägg här var när jag hade två guidade turer kvar på Lights in Alingsås. Nu är det onsdag och det känns som en halv evighet sen Lights var över. Både sorgset och skönt att den delen är klar för iår. Förutom att jag hänger i Ödenäs dagarna igenom är jag även kyrkvaktmästare och Dressmannsäljare. Fullt upp med andra ord. Så att bloggen blir lidande hoppas jag ni har överseende med, jag jobbar på att "komma tillbaka" snarast. Jag vill ju inte att mina 5 unika besökare (varje dag ;]) ska bli besvikna! Håll ut!
 
Nu blire till att börja tänka på refrängen, det tar på krafterna att vara en arbetande kvinna. Men först ska jag hinna med att titta på Saw 3, så dom sista kräfterna inom mig skräms iväg. Sen ska jag sova gott! Godnatt.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här