3 september

Postat den 03 septemper klockan 11:37 i Vardagssnack,

Hej, det var längesedan. Ändå hoppar massa människor in på min blogg för att se om jag uppdaterat. Lite lurigt, men så är det. (Och kul förstås!)
 
Jag kan ju säga vad som hände i torsdags. Jag var ute och motionerade i högt tempo med lurarna i öronen då det plötsligt ringde... Mobilen låg i byxfickan och eftersom jag ändå hade lurarna på mig, som även kan agera headset, så svarade jag utan att kolla vem det var. Förresten så var den ända tänkabara som skulle ringa var min mamma så jag svarade med en ganska stark andfåddhet "Hallå?". I telefonen svarade inte min mamma på det... "Hej, detta var ******, från Ödenäs skola".
 
Jag dog lite där, jag var så andfådd att... GUD, vad trodde hon att jag höll på med? Innan jag hann berätta att jag var ute och motionerade så fortsatte hon: "Det är dåligt med folk här på förskolan och jag undrar om inte du vill komma och jobba imorgon?".
 
Detta är lurigt på många sätt, jag har inte ens "utbildat" mig till vikarie, och jag har defenitivt inte sagt till dom i Ödenäs att jag kan tänka mig jobba där (även fast jag kan det). Jag tackade iallafall ja, och i fredags jobbade jag 7.30-16.30. Det var jobbigt fysiskt, som arbetslös vänder man lätt på dygnet och man är inte riktigt van vid att vara aktiverad en hel dag. Men det var jättekul att vara med alla barnen på dagis förskolan, och sen när jag kom hem var jag helt slut!

Personalen var nöjda med mig och ville att jag ska komma tillbaka på tisdag, alltså imorgon, och även nästa onsdag. Sen kanske det blir fler gånger. Så högst upp på prioriteringslista står nu ""vikarieutbildning"". Det ända som saknas är nu att jag ska gå på en kurs, den 19 sep, sen är jag vikare! ;)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här