Blodgivningsoskuld no more

Postat den 18 septemper klockan 16:52 i Vardagssnack,

Dagarna går och egentligen händer ingenting. Jag söker jobb, tittar på serier (snart är allt jag har hemma schlutt -.- ), unnar mig, tränar inte (-.-), hänger, funderar, läser gamla tidningar, städar ibland... osv

Idag har däremot hänt något annorlunda. Blodgivning stod på schemat. Första gången för min del. Klockan 13.00 satt jag med armen vilad på ett stöd och tömde under 7 min 4,5 dl blod. Hon som tappade blodet var extra glad över att jag var där (så säger hon säkert till alla) just för att jag hade en väldigt ovanlig blodgrupp. B negativ. Det är tydligen bara 2%i hela världen som har den blodgruppen. 

Här kommer en före och efterbild från denna (inte så) händelserika upplevelse ;)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här