Skola och sånt

Postat den 30 april klockan 15:18 i Vardagssnack,

För exakt ett två sedan (okej, minus en dag = 29 april) så stod jag framför dethär bordet i cafeterian på Alströmergymnsiet och var i högsta hugg efter bra betyg. Det var i kursen företagsekonomi och vi fick som gruppuppgift att exponera ett företags produkter. Vi valde Löfbergs Lila (om inte det gick fram genom bilden). Året därpå gjorde gjorde jag något liknande, fast i kursen marknadsföring. Då var det GB Glace' tur. En tjej i min grupp klädde ut sig till GB-clownen Clovve (ja, han heter faktiskt så). 
Fast det är klart vissa dagar, särskilt mot slutet av trean, såg dom flesta dagarna ut såhär. ↓
Allt jag hade i tankarna då var i princip betyg, betyg och betyg. Jag mådde sketa-kass av allt det där. Men nu har ju jag varit ledig från (nästan allt) som har med skola att göra (jag var ju fröken ett tag i höstas) och jag har mått bättre än någonsin. Det där med skola är inte riktigt min grej tror jag.
 
Och var vill jag nu komma med allt dethär? Jo, trots att skola inte riktigt är min grej så har jag faktiskt sökt skola till hösten och jag tänkte bara berätta det. Fastighetsingenjör. Det är allt. Var på intervju i förra veckan och det kändes väldigt bra faktiskt, så nu hoppas jag på det bästa. Någon dag innan midsommer får jag reda på't. Nu är det med andra ord bara att vänta på domen. 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här