Teneriffa [pt 2] Dag 1

Postat den 18 april klockan 10:53 i Utflykter/Resor,

Alright! Vi börjar väl resan med en bildbomb. Jag kan ju säga som så att vissa dagar var vi flitiga med min lilla kompakta digitalkamera, andra dagar var vi inte det. Menmen, nu kör vi :)
På flygplatsen vid ca 7 på morgonen. Givetvis ville min kropp inte gå upp klockan kvart över 5 på morgonen och därför försov jag mig... Gjorde mig klar på ungefär 20 minuter så bar lagom mosig första delen under resan.
När vi kom till hotellet blev vi båda glatt överraskade över det fantastiskt fina rummet vi fått. Jag och Lovisa hade kirrat All Inclusive, men om vi inte hade det hade ju matlagningen ändå gått finnemang! Superfint kök, toalett och sköna sängar.

Efter installation i rummet var det dags att göra alla nödvändiga saker så som att kolla läget vid poolen...
... köpa vatten och ta en coolbild i hissen...
... ta kort på våra All Inclusive armband (gissa vem som senare under veckan upptäcke att hon var brun genom att hitta en vit rand på armen? -.-)
... kolla läget även utanför hotellet (kolla bakgrunden!!!)...

... promenera till havet, ca 700 meter...

... testa vattentemperaturen i Atlanten, för att sedan bestämma oss för att vår uppvärmda pool var ett bättre alternativ...
... och ligga och götta oss i kvällsolen.

På kvällen var det dags för våran första All Inclusive måltid vilket var en gigantisk buffé (bilder på maten kommer i ett eget inlägg, majgaad vad mycket mat det var!). Och givetvis måste man ju passa på att testa allt när man har chansen. Därav bergen på våra tallrikar.

Behöver jag ens säga att vi mådde illa av all onyttig mat i mängder? Efter varmrätten var man ju tvungen att gå på dessertbuffén. Haha. Gud vilket klagande om magont det var den kvällen:P

På kvällen passade vi på att titta på samhället i mörker. 20 grader var den kallaste kvällen under hela resan, så det var helt okej ;)

Lagom bleka och nöjda tjejer efter första dagen!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här