Teneriffa [pt 3] Dag 2

Postat den 18 april klockan 17:41 i Utflykter/Resor,


Dag två började väldigt trött. På Teneriffa så är dom en timma efter oss, så det var som att gå tillbaka till vintertid igen. Det tar på en att ställa om dygnet :P. På dag 2:s schema stod det frukost, välkomstmöte och därefter C H I L L L !

Utsikten från våran balkong. Helt okej att vakna upp till om jag får säga det själv. Klarblå himmel och sol.

Även All Inclusive frukosten var gigantisk! Megafrukostbuffé. Och ja, man måste testa på allt! Och gärna ta lite extra mycket av det som ser gott ut. Jag är ingen människa som gillar crossianter, men Lovisa talade om dom med tindrande ögon så jag var ju tvungen att se om min smak hade ändrats. Det hade den inte. USCH! Bläääk! En liten tugga och sen hamnade dom åt sidan. Haha. Det var mycket annat som inte heller föll i smaken. Säkert hälften av allt jag tog fick slängas :O (Miljövänliga Sara, vem??)

På välkomstmötet, som också var då man beställde resor, såg ut såhär ↑. Jag och Lovisa bestämde oss för att ta en guidad tur till Teides topp. (Teide är spaniens hösta topp och världens tredje största vulkan, men mer om det i ett annat inlägg).
 
Vi tänkte även hyra bil och ta oss runt på egen hand så vi frågade hur man skulle gå tillväga då. Först var man tvungen att ha haft körkort i minst ett år. Så då fick inte Lovisa köra. Men man skulle även vara 21 år. Så då fick ju inte jag heller köra just den dagen ;-).Vi sa till varandra att vi fick ta och hyra bil på torsdag (alltså när jag fyllde 21). Efter mötet drog vi till poolen en sväng innan lunch.

Efter lunch tog vi oss ner till en annan strand än var vi varit på dagen innan. Men sand importerad från Sahara, så det var sjukt fin sandbotten. Stranden vi var på igår hade sand småsten från Teide så det gjorde väldigt ont att gå i där då vågorna kastade små stenarna under vattnet på våra ben. Men som sagt, fin ljus sand från Sahara på dennna stranden!

Vi hängde på stranden hela eftermiddagen, dock med lite för mycket solskyddskräm i rädlsa för att bränna oss första dagen - Vi behöll vår svenska ljusa vinterhudfärg... Något annat både jag och Lovisa funderade på varför dom hade röd flagg, betyder inte det att det är stark vind och stora kraftiga vågor? Som ni ser på sista bilden så var det inte särskilt mycket vågor... Hehe. Jaja.
 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här