Teneriffa [pt 6] Dag 3 [pt 2]

Postat den 19 april klockan 13:49 i Utflykter/Resor,

När vi kom tillbaka från djurparken till hotellrummet hittade jag en lapp och en present!

När välkomstmötet var den andra dagen snappade Fritidsresor-informatören upp att jag fyllde år. Så jag fick en present av henne! En flaska vin. Jag är väl kanske ingen vinfantast direkt, men det ska nog smaka någon sommarkväll framöver ^^. Sen var det dags att gå och mata en mat-ilsk 21-åring innan det var dags att gå ut längs strandpromenaden för att så småning om få min present av Lovisa.

OMG! ↓ Jävlar vad nervös jag var för att stoppa ner fötterna i akvariumet! När jag och Lovisa första kvällen gått längs med strandpromenaden fann vi detta fotmassage/peeling-stället. Jag sa att jag aldrig i hela mitt liv skulle stoppa ner fötterna i ett sånt där akvarium. På den gamla goda tiden när jag hade akvarium hemma med fiskar i drog jag mig alltid för att städa det då fiskarna alltid var så nyfikna och kom och smakade på mig när jag stoppade ner handen. USCH! Och nu detta, att jag Sara Emma Eriksson skulle stoppa ner sin mest kittliga kroppsdel i fiskar som (bokstavligt talat) lever för att äta människohud. ALDRIG! Men två dygn senare med många tankar fram och tillbaka om att 2013 ska bli året då jag vågar saker så hamnade jag där iallafall. 
Dom första sekunderna med säkerligen hundratals fiska ätandes på en höll jag på att tyna bort av att det kittlades så mycket. Hon som skötte ställe bara stod och skrattade åt mig och sa att jag skulle slappna av. Efter nästan 20 minuter hade jag äntligen lyckats slappna av och då var det riktigt skönt! Dock hade man bara 20 min på sig att bli äten på, så då var det bara att ta upp fötterna.  
Resultatet? MYCKET lenare fötter. Så fort fötterna hade torkat när proceduren var klar så kändes fötterna sjukt mycket lenare. Hon som ägde stället tyckte att vi skulle komma tillbaka och gav oss rabatt till nästa gång vi skulle komma. Hon sa att fiskarna gjorde stor nytta upp till 7 dagar i rad (alltså 20 minuter per gång i en vecka). Så det var ett trevligt besök! Tack för presenten Lovisa! 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här