Teneriffa [pt 8] Dag 5

Postat den 20 april klockan 10:13 i Utflykter/Resor,

Denna dagen tog vi lite sovmorgon innan det var dags att dra till Teneriffas huvudstad Santa Cruz för shopping. Santa Cruz ligger på den nordöstra delen av Teneriffa så det var 1,5 timmar lång bussresa dit. När vi hoppade av bussen vid busstationen fick vi se ett "wannabe-operahuset-i-Sydney". Vi gick dit för att ta oss en närmare titt för att sedan gå längs med (det jag nu när jag kom hem tagit reda på är) konsthallen/operahuset för att sedan komma till havet.

Vi hittade massa kända människor ritade på stenar där. 
Sen var letade vi fram våra fjortonåriga jag:s och fotade lite i fönsterna på byggnaden innan vi behgav oss in i dom stora köpcentrum som fanns i Santa Cruz.
När man provade kläder fick man tala om vad man så snällt hette och visa hur många plagg man hade med sig. Tjejen som stod vi provrummen skrev sedan detta på speglarna som satt utanför varje provrum. 

Vi hann även med mitt i shoppinghetsen att äta den godaste pizzan i våra liv! Sinnessjukt god!

Två glada och nöjda tjejer. Ni ska få se i ett annat inlägg vad jag shoppade ^^Sen åkte vi bussen hem igen.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här