FI4

Postat den 31 augusti klockan 11:28 i Skolsnack,

Var ska jag börja? Eran jag snackat om har definitivt börjat och det känns i alla delar i hela kroppen. Både på gott och på ont. Fullt ös redan från dag ett och jag är redan efter första veckan begravd i hemuppgifter och läxor. På skolan säger lärarna att det liv man har är bara att kasta ut. Tv, radio, vänner, alla datorprogram förutom sin mailen och Word är bara att ta bort. Vi ska helst flytta in i skolan och bo där, dom människor som är i klassen (och övriga elever på skolan) är dom vi ska bilda nya kretsar med. Heh..

Den första veckan har bara bestått av nya intryck, och att gå från säljare på Dressmann (där man står hela dagarna och endast får sitta på lunchen) till att sitta ner timme efter timme är så sjuuuukt jobbigt. Alla myror i hela kroppen väcks till liv och springer omkring överallt. 

Här har vi schemat för dom tre första veckorna och som ni ser så är det inga nådiga pass... Våran första kurs var TEB: Teambuilding, vilket i princip går ut på att umgås med andra. Helt okej kurs ;-). Som ni ser på schemat hade vi lektion till 21 igår, men som jag skrev så vill ju lärarena att vi ska bo på skolan och det är där vi ska hänga så ALLA stannade till 23 sen började några droppa av. Själv var jag inte hemma förrän vid 2 inatt och med det sagt kanske jag knappt behöver nämna att vi hade sjukt kul?

Sen har vi ELA: Ellära, och GMA: Grundläggande matematik. Som sagt så är vi redan begravda i läxor och hemuppgifter så jag vet vad jag ska göra i helgen iallafall.. 

Sammanfattningsvis så är tempot 1000 gånger högre än på gymnasiet (hoppas jag hänger med..), vilket betyder mindre tid för allting annat. Dock är det oväntat superintressant, lärarna (som jag haft hittills) är dom bästa jag någonsin haft! Däremot tar det ju nästan 2 timmar enkel väg att pendla till och från skolan så det är med bloggen är inte lika "självklart längre". Om tempot i lärandet håller i sig blir det nog till att prioritera bort bloggen :-(. Vi får se. Jag har ju bara gått en vecka, med bara två riktiga lektioner, så det kanske blir helt annorlunda efter ett tag. Den som lever får se! Nu ska jag ägna mig åt studierna. 

Ha en bra dag!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här