PysselSara

Postat den 01 augusti klockan 22:40 i Kreativitet,

Häromdagen puffade idéen om någon sorts smyckeshållare till mina häng-örhängen upp i skallen på mig. Det färdiga resultatet blev tyyyp som jag tänkt mig - tillräckligt bra för att duga iallafall.
↑ En vacker, pixlig härlig mobilkvällsbild på resultatet! 
 
Tavelramen skulle jag egentligen haft till en bild jag köpte i Kroatien när jag var där med Lovisa. Men lite halvdum som jag är öppnade jag plasten och allting innan jag kollade om ramen var tillräckligt stor.... Det var den inte. Så sen jag kom hem från Kroatien (ungefär) har jag haft en tavelram ståendes.

Men som sagt, idéen om en smyckeshållargrej dök upp. Jag visste att jag hade en bit tapet liggandes från när jag tapetserade om i mitt rum för nåt år sedan. Tapeten klädde jag på bakstycket på tavelramen, sen tog jag några snören som skulle agera själva hängningen och som jag limmade fast på baksidan av backstycket. Sen var det bara att sätta själva ramen på plats, utan glaset förstås, och woalla! Lätt som en plätt!

Så såg baksidan ut. Kanske lättare att förstå med en bild?

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här