Skolstart och förberedelser

Postat den 25 augusti klockan 13:54 i Skolsnack, Vardagssnack,

Alltså... Imorgon, *sväljer*, börjar skolan O.o
 
I ärlighetens namn har jag inte förstått det ännu. Jag fick visserligen tackblommor igår på Dressmann för det var min sista dag, så det där med att jag inte ska jobba mer börjar liksom tränga in i skallen nu... Men skola? Jovisst, jag ska börja plugga i höst, men imorgon? Nejdu. Enligt min skalle så är morgondagen en dag som alla andra. En dag då jag ska slappa och inte göra något särskilt.

Men, almanackan säger annat: 9-16 är det som gäller imorgon i skolan. Så nu förbereder jag i fulla muggar som om jag skulle börja 1:a klass. Har lagt fram pennor, sudd, block och rensat väskan så den är ren från allt som jag "kanske kommer att behöva" med som med facit i hand aldrig har används. Men nu är allt som sagt borta. Bara en penna och ett block (okej, jag lurar väl ingen, jag har maaaassa onödigt i väskan fortfarande). Nu ska jag bara plocka fram en "fungerande outfit" så är jag ready to go.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här