Specialmåttbeställd ram a la PysselSara

Postat den 04 augusti klockan 15:40 i Kreativitet,

Jag har kommit in i ett krativitets-mode och grejer och har mig hela tiden nästan. Hittar lösningar och gör på mitt egna sätt. Som jag nämde i förra inlägget så köpte jag med mig en bild från Kroatien som jag vill rama in. Måttet på bilden är 32x45cm och det finns verkligen ingenstans där man kan köpa det måttet på en tavelram... Jag har kollat mig omkring på nätet och vill man kan man ju göra en specialmåttbeställd ram och få den hemskickad. Vilket är superfinurligt ända tills man kommer till kassan och ser att det går på ca 500 spänn... Det känns inte riktigt rimligt att köpa en sån ram för att sätta i en planschliknande bild som är köpt för 8€. 

Så häromdagen var jag på Ikea och köpte en för stor tavelram som jag nu sågar isär för att sedan sätta ihop igen. Ramen kostade mig 129, vilket känns helt okej. Dessutom gillar jag att greja och ha mig så detta är ett perfekt pyssel ^^. Just nu ligger ramen i två dela och väntar på att bli ihopsatt - nästa gång ska jag se till att ha lim och häftklamrar hemma innan jag börjar med mina pyssel... Hehe. Lägger väl upp resultatet så fort det blir klart. 

Hejjhejj!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här