Utan Internet försmäktar vi i detta hem

Postat den 15 augusti klockan 17:02 i Vardagssnack,

Alltså, det åskade ju ganska rejält för... snart två veckor sedan. Vårat internet försvann då. Och hemtelefon. Det är verkligen sådär klyshigt som man säger det: "Man vet inte vad man hade förrän man förlorat det". Sancka om att ta saker för givet när man väl har det. Som Internet tillexempel. En prata-i-telefon-skygg tjej som jag och har den mesta kontakten via Internet med mina vänner har varit isolerad från den mesta sociala kontakten i snart två veckor. Det är jobbigt! 

Men idag, äntligen!, kom en kille hit och fixade så vi både har telefon och Internet igen! Det var som att komma tillbaka från en semester. Ca 50 olästa mail, över 200 olästa blogginlägg (prenumenerar ju via Bloglovin), man hänger inte med i trådarna på Facebook och allt känns bara väldigt massivt just nu. 

Jaja, under dessa dagarna har jag hunnit rensa lite mycket här hemma (och övriga familjen också) så nu om bara en liten stund ska jag iväg med en full bil med bröte till tippen ^^ Gött att får göra sig av med lite som bara har legat ett himlans bra tag. 

Annars lever jag. Det är skola som börjar nästa måndag(!!!) som har börjat göra mig lite smånervös. Det mesta är chillpill och jag jobbar på. Så nu vet ni det. Hejsvej!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här