Lussekattsmilkshake

Postat den 15 december klockan 10:02 i Jul, Mat/Dryck,



Ingredisenser | 2 port
  • 250 gr vaniljglass
  • 2 dl mjölk
  • 1 lussebulle
 
Gör såhär
  • Mät upp mjölk och glass i en mixerskål. Bryt bullen i mindre bitar och hysta i. 
  • Mixa. Antingen med en vanlig mixer eller en stavmixer.
  • Servera med en gång.
 

Ni vet, sen jag fick nys om lussekattsmilkshaken för typ två veckor sedan har jag nästan varit besatt av att testa detta. Igår kände jag mig frisk nog att ta tag i saken och woalla, lussekattsmilkshaken uppenbarade sig! Halva grejen med att göra den är ju att bara säga ordet högt till någon, vem reagerar inte på lussekattsmilkshake? 
 
Jag tycker att alla som gillar lussekatter borde testa detta. Konsistensen blev helmysko men OJ VAD GOD. Ganska otippat, en lussekattsmilkshake låter ju inte så gott. Men tänk så fel man kan ha.

Kommentarer