Sjukligheterna

Postat den 23 december klockan 19:55 i Vardagssnack,

Längesedan jag pratade om min sjukdom nu. Idag har jag påbörjat min 6:e sjukvecka på raken och det känns inte alls okej. Var hos doktorn senast idag och hon tyckte att jag ska äta yoghurt och soppa dom närmaste dagarna. Varför detta? Jo, min "nya" sjukdom (som troligtvis är samma som dom senaste 5 veckorna fast i en annan form) innebär svullnad i halsen/svalget, med andra ord har jag väldigt svårt för att äta fast föda. För att minska smärtan som uppstår varje gång jag sväljer käkar jag alvedon dagligen, inte för att det hjälper till 100% men det är ju klart en bättring iallafall. Och jag kan ju fortsätta klaga lite: Jag förbrukar den dagliga maxdosen av alvedon under dagen vilket betyder att jag under natten vaknar ungefär tusen gånger och ligger vaken ganska mycket. Vilket i sin tur medför att jag är zombie under dagen. Doktorn varnade mig för vad som med 50% risk kan komma, nämligen halsböld. Jag är inte så taggad på det. Jag orkar faktiskt inte mer nu. Men för att återgå till min konstaterade sjukdom. Bokstäverna G och K kan jag knappt uttala eftersom halsen är så svullen. Dom bokstäverna finns i många ord ska jag säga er... Det är svårt att göra sig förstådd. Jaja, förhoppningsvis går detta över relativt snabbt.
 
Så, nu har jag klagat klart.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här