Det där med detoxen

Postat den 13 mars klockan 22:44 i Detox,

Jag skriver inlägg om detox i en vecka och besökstatistiken har mer än fördubblas... Hmm?! Är det ni vill läsa om? Mitt nya liv? ;-) Hehe. Ja det tål att tänkas på. Jag har ju inte direkt någon inrikting på bloggen så det kanske blir en hälsoblogg. HA HA HA, skriv jag precis om att jag, Sara Emma Eriksson, ska ha en hälsoblogg? -.-
 
Jaja, nåt inlägg emellanåt om mina framtida framgångar kanske hamnar här. Kan ju meddela att jag nu avslutat min detox. 7 dagar frukt och grönskar tillsammans med lite "fusk" i form av kyckling, lax, bulgur och keso. Sen 3 detoxdagar till med invänjning av 'normal' mat. Lite bröd, lite kaffe, lite kryddor i maten osv. Testade lite för mycket normal mat häromkvällen... - jag sprang på toa ganska många gånger den natten. Magen kraschade helt :-( Menmen, nu tar jag det försiktigt!

Så vad har hänt med mig denna period då då? Jo...
  • jag är piggare när jag är vaken och tröttare när jag sover ;-) Har tidigare haft problem med att somna om kvällarna men nu har jag somnat i relativ god tid varje kväll det senaste. Sen vaknar jag mellan 7 och 9 varje morgon, utan väckarklocka, redo att möta dagen. Tidigare har jag vaknat av väckarklockan + snooze:at typ en timme, eller blivit väckt runt 10 dom dagar jag inte behövt gå upp. Så ja, sovandet är bättre!

  • jag blir mätt fortare, behöver mad andra ord inte äta lika myket som förr.

  • jag är inte längre sugen på en massa sötsaker hela tiden.

  • jag har tappat i vikt, givetvis.

  • jag känner mig gladare (med det kanske är pga att våren och ljuset kommer?)

  • jag har sinnessjukt mycket finare och slätare hy jämför med innan jag började. Seriöst, jag borde ha tagit en före- och efterbild så ni skulle fått se.. Men tyvärr gjorde jag inte det :-( Ni får lita på mitt ord! :-)



Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här