Detox - Dag 6

Postat den 09 mars klockan 08:08 i Detox, Mat/Dryck,

Frukostfrukostfrukost. Blåbärste, blodgrape, keso, banan och ananas.
 
Jag har redan detoxat i fem dagar, idag sjätte, jag har även testat på detox+jobb i tre dagar och.. det har gått. Två av dagarna var korta, och i Alingsås. Dom gick jättebra. Det är ju så att jag, nu när jag detoxar, ska äta ofta och inte så mycket i taget. Så nu när jag jobbat i Alingsås två dagar så har det räckt med att jag ätit precis innan jag åkt hemifrån, haft lunch under arbetstid och precis när jag kommit hem. 

Däremot när jag jobbade i Kungsbacka i onsdags hade jag med mig 4(!) matlådor. Den första åt jag på tåget mellan Centralstationen och Kungsbacka. Grönsaker så långt ögat kunde nå. Sen bad jag om att få dela upp min lunchrast på två under arbetstid. Vilket gick aldeles förträffligt. Så då tog jag lunchrasterna med lagom mellanrum. 
 
När man detoxar så ska man egenligten bara äta frukt och grönsaker. Man ska utesluta kött och potatis, pasta mejeriproduter, kaffe, alkohol, vitt mjöl m.m. men viss mat får man "fuska med". Tex kycklig, lax. bulgur och keso. Det ända som skiljer detta från en vanlig måltid är att man inte får krydda maten. Inte ens med en gnutta salt. Så maten ser lite färglös ut, så att säga.... 
Sen på vägen hem hade jag spara keso, banan och ananas i min fjärde och sista matlåda. Gott att ha påväg hem och fungerade utmärkt som kvällsmat.
 
Kan ju meddela att alla mina längtan:or (hur säger man?) allt jag längtat efter, såsom bröd t ex, längtar jag inte efter längre. Asgött! Såklart jag kan tänka mig att käka ungsrostade potatisklyftor, bearnaisesås och kotlett eller nåt sånt, men inte på alls samma sätt som för några dagar sedan. Victory! ^^
 
Btw, nåt annat jag märkt av (tack vare detoxandet,) förutom att jag inte längtar efter vitt mjöl mer är att jag vaknar 08.00 varje dag. Spelar ingen roll om klockan ringer eller inte. Klockan 8 är jag pigg och få går jag upp. Ni som känner mig lite mer på djupet vet att jag tidigare inte haft problem med att sova till 10 11 iallafall. Victory #2!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här