Det där med maten

Postat den 23 maj klockan 14:59 i Vardagssnack,

Jag har varit bortskämd hela veckan i Kroatien med färdiglagad mat i form av en jättbuffé frukost, lunch och middag. Frukost mellan 7 och 9.30, lunch mellan 12 och 14 samt lunch mellan 19 och 21. Och att kunna välja på vad som är gott och äta ordentligt regelbundet under dagarna har gjort underverk! Jag har verkligen mått bra av det. 
 
Ni som känner mig vet att jag slarvar en del med maten när jag är hemma. Jag tycker det är tråkigt att laga mat, är oftast inte så sugen och tycker det är ganska tråkigt att äta. Dock är ju inte helt onormal, jag blir hungrig emellanåt och då blir jag ju automatsikt sugen. Men oftast, som nu, var det över 5 timmar sedan jag åt frukost och jag är inte det minsta hungrig. Däremot känner jag att orken tryter och jag verkligen behöver ha energi. 
 
Om någon har någon bra enkel mat att laga som går fort så får ni mer än gärna kommentera det! Vanligtvis består min variationsrika kost av makaroner och köttbullar eller makaroner och korv. Heh... 
 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här