Förhoppningsvis första och sista gången

Postat den 24 november klockan 20:28 i Vardagssnack,

För att kunna gå framåt behöver man ibland ta ett steg bakåt. Just nu bor jag i mitt flickrum igen (Hejdå Olskroken). Jag är ganska nybliven singel. Jag testar på halsfluss för första gången med tillhörande 39 graders feber. Jag har varit säng(/soff)liggandes ungefär 20 av 24 timmar om dygnet som senaste dagarna och nu är det penicillinkur tio dagar som gäller. Jag har mitt liv i kartonger som jag inte orkar packa upp (konstigt med 39 graders feber, eller hur?).

Men jag ska inte klaga nu. Häromdagen, innan jag var på vårdcentralen för att få min sjukdom på papper, fanns jag i princip inte. Jag kunde inte svälja min egen saliv, så ont hade jag. Jag gick omkring med munnen öppen så den skulle bli torr och därmed inte ha någon saliv att svälja. Funkade delvis. Mestadels inte. Man blir väldigt medveten om hur ofta man sväljer när man har halsfluss. Läkaren sa att det var "en rejäl en" med inte bara svullen hals utan även sår. Förhoppningsvis var detta min sista halsfluss, uschuschusch! 
 
Gällande min sjukdom så är jag femte dagen in i den, tredje dagen med penicillin och jag känner mig förhållandevis väldigt frisk. Dock är det en vecka penicillin kvar så jag får väl bromsa friskhetstankarna lite. Jag äter fortfarande inte särskilt regelbundet och inte särskilt normalt (mestadels fil och nyponsoppa). Jag blir andfådd när jag går upp för trappen och jag tänker hela tiden när jag står upp att jag vill sitta ner, och när jag sitter ner att jag vill ligga. Så jag har väl lite kvar att kurera mig. 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här