Dagens planer

Postat den 22 septemper klockan 10:11 i Skolsnack, Vardagssnack,

Igår var jag 100% säker att jag skulle vakna nu imorses med hosta, snor och huvudvärk till förbannelse.

Nu har jag gått i skolan i 4 veckor (tiden går sjukt fort) och jag är heeeelt utarbetad. Det är lätt att säga med facit i hand, men gud vad jag önskar att jag hade tagit ledigt en vecka mellan jobb och skola. Ni vet, jag jobbade ju i princip hela sommaren på Dressmann. Hade jag någonsin anat hur tuff skolan skulle bli hade jag tänkt om och tackat nej till en del tider... Men det är lätt att vara efterklok. Iallafall, nu är det som det är. Igår vaknade jag med huvudvärk och var tröttare än på länge. Helt seriöst. Jag fick lägga mig i sängen emellanåt för jag orkade inte sitta upp... Därav trodde jag att jag skulle åka på vääärldens förkylning idag. Men icke! Idag är jag jättepigg och känner mig faktiskt taggad. (Tack mina 10 timmars sömn inatt! ;])

Jag känner såå gärna att jag vill gå ut för en gång skull. Sitter ju inne i skolan dagarna igenom. Jag vill ta med mig kameran på en långpromenad, knäppa värsta bilderna som man tappar hakan av och bara leverera. Men nu ska jag istället sätta mig och plugga nu. Gårdagens planer om att plugga så mycket jag bara kunde gick lite åt skogen då jag var så sjukt trött. Gjorde andra nödvändiga saker istället, men pluggandet gick mindre bra. Så det får jag ta idag. 

Annars är det Gå på tur i Ödenäs här hemma idag. Ska nog försöka ta med mig kameran och ta lite bilder på det i år. Det är ju trotsallt familjen, släkten och vänner som anordnar detta idag. Hajjhajj!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här