Cefadroxil Mylan

Postat den 11 april klockan 19:49 i Vardagssnack,

1,5 timma senare ringde dom från vårdcentralen. Det var bra. För att göra en ganska långa historia kort. I vanlig ordning ryggar läkaren tillbaka när hon hittade ner i halsen på mig. Jag fick göra tusen tester och vi kom fram till att jag är frisk. Som vanligt. Och så var det den där utvidgade halsodlingen. Jag vet inte hur lång tid den tar på sig att bli klar. Men dom ringer väl. Eller skickar brev. Så länge ska jag behandlas med antibiotika, fast en annan sort än dom senaste gångerna. Så nu dom kommande 10 dagarna ska mitt immunförsvar utplånas och ersättas av lite Cefadroxil Mylan. Jag var nöjd när jag åkte hem från vårdcentralen och skulle hämta medicinen. När jag kom hem läste jag duktigt nog bipacksedeln och läste bland "vanliga biverkningar". Inte lika nöjd längre. "Kräkning, diarré, illamående, svår klåda, hudutslag, magsmärta, matsmältningsproblem, svullnad tunga [...]". Varför gör man ens sån medicin? I 10 dagar ska jag äta penicillinet. Hopp. Jaja. Jag har iallafall fått vård nu så jag ska väl inte klaga.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här