Vad gör man?

Postat den 11 april klockan 10:04 i Vardagssnack,

Igår ringde jag till Öron- näsa- halsmottagningen som jag blev rådd till att göra senast jag var där i februari. Jag hade varit sjuk så länge då (3 månader) så om det blev sämre igen kunde jag ringa direkt dit istället för att gå genom vårdcentralerna. Så igår ringde jag dit. "Ring till vårdcentralen" svarade den vänliga rösten. Jag ringde till vårdcentralen. Ni som inte ringer så ofta till vårdcentralen kanske inte vet hur det går till så jag tänkte dra det lite kort. Man kommer till en telefonsvarare, klickar på det nummer vars ärende man har, man klickar in sitt personnummer och sen sitt telefonnummar. Då hamnar man i en kö där en sjuksköterska ringer upp en senare under dagen. Igår ringde dom mig vid 15.30 och tyvärr inte hade några akuttider kvar för dagen. "Ring imorgon igen strax innan 8 så du kommer först. Blir det riktigt akut får du ringa 112". Jag kände att det inte riktigt var 112problem i halsen just då så jag ringde nu på morgonen istället. Jag fick meddelat av telefonsvararen att dom ska ringa tillbaka ca 9. 
 
Ringde dom klockan 9? Nope. 
 
När klockan var 20 i 10 tänkte jag att jag ringer väl igen till telefonsvararen och får en ny tid som dom kan ringa upp. "Vi har inga fler tider idag. Vänligen återkom nästa vardag."
 
W H A T ? ! 
 
Vad ska man gör för att få vård i det här landet? Jag är tillräckligt sjuk att jag inte orkar ligga hemma och ringa runt till alla människor på jorden. 
 
Jopp, jag överreagerar säkert. Men med 2 månaders sängliggande i bagaget så är jag ganska depserat nu på att få rätt vård så snabbt som möjligt så det inte eskalerar. Inte så taggad på att ligga ner i 2 månaderna till. 

Härlig start på födelsedagen känner jag. Grattis till mig! 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här