Dag 3

Postat den 23 augusti klockan 20:14 i Vardagssnack,

Då ska vi se här, tidigare idag när det var dags att mata mig tog det nästan 2 timmar att få i mig fiskbullar och potatismos. Jag gillar fiskbullar och potatismos. 2 timmar tog det. Nu är det dags igen. Det där med maten har inte varit en roliga historia idag inte... Det gör så jääävla ont att svälja. Det gör ännu mer ont att prata.
 
Jag har försökt kolla ner i halsen två gånger sedan jag kom hem. Första gången såg det inte så mysigt ut. Jag ska inte dra några detaljer om det alls. När insidan av kroppen gör "sårvätska" och "sårskorpor" så ser det ut som ett vitt gegg. Bara så ni vet. Min hals är full av sår.
 
Den andra gången jag skulle titta ner i halsen var idag. Jag skulle se om det har bättrats nåt eller... ja, bara hur det ser ut. Idag var tungan så svullen att det inte finns någon chans i världen att kunna se ända bak till halsen utan att jag ska spy av smärta. Jag kan alltså inte ens öppna munnen. Så jag nöjde mig med den titten. Min tunga är så svullen att den konstant ligger och trycker på tänderna och när jag öppnade munnen för att kolla idag så kunde man verkligen se tandavtrycken på tungan.. Hoppashoppas jättemycket att imorgon ska vara aningens bättre iallafall, men doktorn sa att dag 4-7 efter operationen är värst. Bara att se glad ut antar jag och göra det bästa av situationen. 
 
Näpp, mot mina fiskbullar och potatismos! Ha en fin kväll vänner.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här