Dag 6

Postat den 26 augusti klockan 16:42 i Vardagssnack,

Jag hann inte somna igårkväll medan värktabletten gjorde sitt. Det var inte mycket annat än att ligga vaken till 6 då det var dags för medicinering igen. Lagom trött när det var dags att gå upp sen vill jag lova.
 
Dom här "4-7 dagarna efter operationen" har inte varit roliga. Gråter som ett litet barn varje dag för jag har så ont. Jag äter smärtstillande 4 gånger om dagen: 6:00, 12:00, 18:00 och 22:00. På morgonen är det absolut värst, då har det gått 8 timmar sedan senaste dosen, plus att jag inte rört tungan på hela natten och inte svalt eller någonting sånt. Man skulle väl kunna säga att en dos hjälper i ca 4 timmar. I vanliga fall är det lätt att somna på kvällen eftersom dom doserna ligger så tätt men igår låg jag och vred mig som bara den. Somnade vid halv 7 på morgonen när tabletterna började verka och vaknade vid 11. Har med andra ord bara sovit 4,5 timmar inatt. Jaja, det blir väl desto lättare att somna ikväll då gissar jag.
 
Maten idag: Ingen än så länge. Försökte äta efter 12medicinen men utan framgång. Nu laddar jag inför 6medicineringen. Jag tuggar tuggummi för att få svälja och pratar med mig själv för att röra tungan. AJ säger jag bara, AJ. 

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här