Lite tisdagsuppdatering bara

Postat den 12 augusti klockan 10:44 i Vardagssnack,

Ja, vad ska man säga? Höstterminen börjar om två veckor och det är först nu i dagarna som jag känner att jag är ledig. Fast min hjärna har börjat gå in i ett schoolmode redan och tänker på att lägga mig i tid och att det är dags att börja leta fram alla skolböcker, pennor, sudd och miniräknaren. Tänka sig att jag redan har gått halva utbildningen. Och sen har jag en titel: Utbildad fastighetsingenjör. Förhoppningsvis får jag jobb efteråt också. Gud vad jag längtar till att få fast jobb.
 
Annars då? Jag har bott i Kållered i en och en halv månad nu. Jag trivs suuuuper. Jag har jättetrevliga grannar, väldigt många jättefina skogsstigar och när det blir mörk sen har jag även många elljusspår. Dessutom bor jag nära stationen så det tar bara knappt 15 min med tåget till Centralstationen. Till skolan kommer det ta lite längre tid, ca 40 min inkl. väntetid. Men det är en smidig resa så det kommer nog bli kanon.
 
Idag ska jag måla klart lite möbler. Har bestämt mig för att mina möbler ska bli vita allihopa så min lilla lägenhet ska känns större. Det har man ju sett på alla inredningprogam och sånt att ljusa möbler och väggar göra är man får känslan att det är stor och luftigt. Mitt bord och mina stolar har redan blivit vita och det blev väldigt bra så då är det väl bara att köra på?

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här