Lördag

Postat den 22 februari klockan 16:38 i Vardagssnack,

Grannen som var här i onsdags var supertrevlig! Men jag tycker fortfarande att det är lite lurigt att ha folk så tätt inpå. Kanske inte så konstigt när man levt sina 20 första år på en egen våning i en stor villa. Men jag vänjer mig så småningom. I städsynpunkt är det ju superbra med grannar som kan knacka på lite när som. Då "måste" jag ha städat hela tiden i fall om att. Jag har bott här i drygt en månad nu och ännu ite fått ordning på allt så det ser ut som hej kom och hjälp ungefär. Men eftersom det som inte är klart inte berör det som måste användas till vardags så har ju inte riktigt haft någon orsak att få det klart. Så jag har skjutit på att fixa klart allt. Men nu när jag har en granne som kan plinga på så känns det faktiskt som om det är dags att fixa det.
 
Igår var jag så sjuk trött så det fanns inte. Jag satt kvar och pluggade i skolan till ca 17 och när jag kom hem typ en halvtimme senare var jag påväg att lägga mig meddesamma. Men jag tänkte att en liten promenad skulle pigga upp så och eftersom jag ändå behövde handla så kunde jag lika gärna gå ner till Maxi (ca 2 km) på kvällen istället för idag. Så hade jag det gjort liksom. Och eftersom jag skulle vara hemma och ledig på kvällen igår så passade jag på att ta en ny väg för att se mig omkring lite. Haha, det blev en tur på drygt 6 km innan jag var hemma igen, inklusive handlingen. Så det blev lite motion i samma veva. Nyttigt värre.
 
Nu ska jag göra mig iordning, en annan ska tydligen till Backa ikväll och göra gatorna osäkra där ;).

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här