18 januari

Postat den 18 januari klockan 16:41 i Vardagssnack,

Jag som skulle hinna med så mycket denna helgen. Klockan är snart fem och idag har jag mest varit trött. Som vanligt.. Det där med att vara sjuk, fast ändå inte, är inte riktigt min grej. Jag längtar hela tiden efter att få arbeta med kroppen men så fort jag ens bara går upp för trappan eller sitter i skolbänken och ska koncentrera mig så är det verkligen en kamp att fortsätta. Jag vill till sängen och sova eller sätta mig i soffan och glutta på tv. Vad som helst där man inte behöver anstränga sig. Och sen så fort jag inte anstränger mig så längtar jag åter igen efter att få göra någonting. 

Igår bestämde jag mig för att vara hemma istället för att gå på dom nya klassernas välkomstfest i skolan. På morgonen hade jag vaknat med huvudvärk och hela dagen var en pina. Men jag kände ändå att jag inte kunde sitta inne så jag bestämde mig för att gå till ett Maxi som jag sett häromdagen. I ett lugnt tempo gick jag dit, vilket var hela fantastiskt. Att kunna göra något som jag inte dog av. Hahah. 2 km enkel väg. Sammanlagd promenadtid: ca 1,5 timma. Hah. Ni förstår vilket supertempo jag hade. Men det gjorde mig gott, det tog inte en evighet att somna som det vanligtvis gör. Jag la mig tidigt och sov ut idag. Även om jag varit trött hela dagen så tror jag att sjukdomsmässigt så var det bra att vara hemma igår och ta det lugnt. Men OJ vad jag längtar efter att kunna göra saker och ting... 

Men, för att gå tillbaka till min trötta dag. Jag har gluttat på tv och städat. Bilden ovan är mitt lilla krypin. Hela alltet. Ja, förutom toan och "hallen". Som ni ser är det inte direkt superstort. Bakom tv:n bakom sängbenen har jag en liten kokvrå. Just nu består det av en ugn med två kokplattor på men den ska bytas ut mot en mikro och en kokplatta i framtiden har jag tänkt. Så nu vet ni det. Jag har tänkt att hämta min kamera från Sandvik någon dag så då kommer lite finare och lite fler bilder.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här