Jag flyttar kroppen en annan dag

Postat den 06 januari klockan 22:21 i Vardagssnack,

Jaja. Då står det bara en flyttlåda, några kassar och en tvättkorg kvar i rummet (hemma i Sandvik) som inte fick plats i bilen tillsammans med mig och mamma och pappa som flytthjälp. Faktiskt riktigt skönt att slippa ett helt släp med grejer.
 
Jag har gått och fått svullen hals igen. Jag har käkat tre kurer penicillin och varit sjuk i två månader. Ni förstår att min kropp är helmatt? Att vakna på mornarna och gå nyvaken upp för trappan för att käka frukost är nog det värsta på hela dagen. Då känns det verkligen att man inte riktigt är fit for fight. Så att säga. Sen när man gör massa onaturligt som att flytta sitt bohag till en annan stad så känner man det med vill jag lova!
 
Men, för att återgår till själva flytten istället för min sjukdom. Jag sitter återigen hemma i Sandvik och ska sova här iallafall två nätter till. Jag har lite kvar att göra innan jag flyttar kroppen till Guldheden. Bl.a. hoppas jag på en tur till vårdcentralen imorgon för att bukt med halsen. Inga förväntningar dock, dom brukar skicka hem mig. Men någon gång borde jag väl komma till en punkt när dom inser att det gått lite onormalt lång tid? Man kan ju hoppas på det iallafall. Men det får jag reda på imorgon.

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här