Nedräkning

Postat den 05 januari klockan 19:39 i Vardagssnack,

Jag packar ner saker i lådorna och jag packar upp saker ur lådorna. Mer än hälften som jag packar ner får jag packa upp igen efter lite resonerande med mig själv. Jag ska som nämnt flytta till 16 kvadrat. Det är mindre än mitt nuvarande rum, mindre än det rum jag bott i i hela mitt liv. Storleken på rummet i Guldheden och rummet som jag bor i nu skiljer bara med ca fyra kvadrat, så det känns ju inte direkt som om jag flytta till något mindre på det sättet. Men det som har börjat sjunka in är att i detta 16 kvadrat stora rum ska inte bara vara "mitt" rum, utan även vardagsrummet och köket... Heh. Helt plötligst ska jag få plats med tre rum i ett. Alltså ska bara ungefär en tredjedel av alla saker från mitt nuvarande rum få följa med. Svårt att välja bort vissa saker... Men det går framåt iallafall. Imorgon ska det bära av.  

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här