Det där med läsning

Postat den 20 juli klockan 21:53 i Vardagssnack,

När jag var liten (upp till 12 år ungefär) så läste jag så många böcker att läraren i skolan sa till mig att jag skrev för många bokrecensioner. Jag minns hur hon talade till hela klassen att man alltid skulle skriva en bokrecension när man läst klar en bok, och så la hon till "ja, förutom du Sara. Men jättebra att du läser mycket". Haha. Ganska roligt minne.
 
Sen tror jag att en del andra intressen tog över för jag i princip slutade läsa efter sjätte klass. Andra intressen såsom fotboll, dans och musik, men det är en annan historia. Från det att jag började på högstadiet har läsning varit tungt. Inte bara läsningen som lästes "för skoj skull" utan även pluggandet. Inte för att jag har haft svårt för att läsa utan mer för att rastlösheten tar över. Jag har dom senaste åren bara skrattat åt mina tankar när jag tänkt sätta mig ner och läsa för att det är underhållande och roligt. Nej, läsning har varit en pina riktig många år nu. 
 
Men. Det senaste året ungefär så har jag fått ett riktigt sug på att börja läsa. Jag har liksom känt att det varit på gång och snart ska jag sätta mig ner och bara läsa. Jag har köpt böcker för säkerhets skull om jag helt plötsligt skulle blir jättesugen på att läsa lite. Jag har köpt alla möjliga böcker som folk säger är bra och böcker som har fina framsidor, haha. Har många böcker som stått och dammat i bokhyllor och böcker som stått nerpackade i papperspåsar. Allt i syfte att få tag en bok jag känner för när jag väl känner för att läsa.
 
Idag satt jag fyra timmar på raken och läste. Och sen två timmar till senare på kvällen. När hände det senaste liksom? Jag är hela tagen av mig själv. Jag skulle vilja klappa mig själv på axeln och berömma mig själv. Typ. 
 
Jag har varit så sjukt stressad över lag dom senaste åren så att kunna sätta mig ner och inte göra någonting är ett stort steg för mig. Det är värt att fira. Kanske köper en ny bok till mig själv som pepp. Den som lever får se!
 
Nu är det nattning hos mig som gäller. Godnatt! :)

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här