En gul liten lapp

Postat den 25 juni klockan 19:00 i Vardagssnack,

Alltså, när jag kom till bilen imorses och funderade på var någonstans biljetten för parkeringen var. Paniken. Betalade jag inte igår?! Herregud säger jag bara. Jag hade inte tid att tänka på det utan jag satte mig i bilen och dorg iväg till jobbet. Senare idag hittade jag biljetten i plånboken... Heh. Lite smått virrig kanske? Tur att det inte blev mer böter iallafall. Ja eller, jag kanske inte nämnt det. Möttes av ett gul lapp häromdagen...
Yes, 800 spänn. Paniken. Uppgivenheten. Densamma som jag hade imorses när jag inte hittade parkeringsbiljetten i rutan. Jaja. Det är historia nu, man får lära av sina misstag.
 
Jag är stressad som ett as. Vaknade med ett ryck imorses och näsblodet satte igång meddesamma. Typiskt tecken på att jag borde coola ner. Dock är det svårt nu. I måndags var första dagen som fastighetsskötare helt på egen hand. Det finns mycket som jag är osäker på och som gärna skulle vilja fråga om, men nepp, nu får jag stå på mina egna ben. Visst, klart det finns folk att fråga om det är kris, men dom vill ju helst sköta sina egna sysslor och inte svara på frågor om någonannans område. Men jag det blir nog bättre redan i nästa vecka, då har nog nervositeten släppt iallafall och jag borde ha lite mer koll iallafall.

Kommentarer