Praktiken

Postat den 28 mars klockan 19:45 i Vardagssnack,

Nu har jag hunnit med den första av fem veckor praktik och jag trivs faktiskt himlans bra. Jag är på ett företag som sköter om fastigheter för Akelius och Diligentia. Bl.a. tar vi emot felanmälningar och ser till att dom blir åtgärdade. T.ex. att skruva fast lösa kontaktuttag, täta fönster som drar in kalluft, byta gamla brandvarnare, sätta upp hyllor och skåp, byta kyl/frys/spis, fixa "problem" med avlopp. Hah, folk är paranoida ibland alltså. Men å andra sidan är det väl bättre att man säger till när man oroar sig över något istället för att skita i det och det kanske blir någon skada. Vi ser även till att det är städat överallt och att det ett välkomnande område. Mycket kontakt med hyresgästerna. Gissningsvis är detta inte vad jag kommer att jobba med när jag är klar med utbildningen, men det är kul då jag är en praktisk person. Och man får göra olika saker varje dag vilket jag trivs med jättemycket.
 
Första dagen på praktiken var vi och shoppade arbetskläder till mig. Så såhär springer jag omkring dagligen nuförtiden:
Vanligtvis med skruv, plugg och verktyg i alla fickor som finns på brallorna ^^. = Nöjd tjej!

Kommentarer




Vad har du på hjärtat?


Börja med att skriva ditt namn

Stalker?

Din e-postadress (publiceras ej)

Hemsida eller blogg, om du har någon

Skriv din kommentar här